Організація виховної роботи
Політичні та соціальні процеси, що відбуваються в Україні і спрямовані на утвердження демократичних засад розвитку держави , зумовлюють необхідність відповідних змін у галузі освіти, складовою якої є виховання. Школа має бути державно - громадським загальноосвітнім закладом, який організовує свою діяльність на ґрунті національної культури і національних традицій, а за змістом і формами роботи відповідає національно-культурним потребам України її становленню і розвитку як суверенної держави.
Успіх виховного процесу залежить від відносин між учителем і учнем, які мають розвиватися на основі співробітництва і ділового партнерства. Учитель і учень – рівноправні суб’єкти навчально-виховного процесу.
Працюючи над реалізацією концепції виховної роботи закладу, педагогічний колектив організовує і проводить різноманітні заходи, що забезпечують виховну роботу в усіх її напрямках.
Виховна робота в школі (як на уроках так і в позаурочний час) здійснюється за такими напрямками : родинно-сімейним, трудовим, національно-громадянським, національно–патріотичним, художньо-естетичним, морально–етичним, превентивним, екологічним.
В школі оформлено куточок державної символіки, де учні мають змогу ознайомитися з державними символами України – Гербом, Прапором, Гімном. Такі ж куточки є в кожному класі.
Вчителі школи постійно виховують повагу в учнів до державного Герба, Прапора та Гімну, розвивають в учнів свідомість справжніх громадян і патріотів своєї країни.
В рамках національно – патріотичного виховання в школі проводяться виховні години, бесіди, темами яких є: святкування знаменних дат, ознайомлення з історією рідного краю, звичаями і традиціями українського народу, видатними людьми України тощо.
Традиційним стало проведення святкувань Дня Збройних Сил України, Дня Соборності, змагань «Козацькі забави», Легкоатлетичні спортивні змагання на Кубок воїна-інтернаціоналіста Андрія Ковтуна, Зустріч школярів з героями, учасниками бойових дій в зоні АТО, День партизанської слави в Україні, День Памяті та Примирення.
Питання національного і патріотичного виховання обговорюються на засіданнях педагогічних рад, семінарах, нарадах, засіданнях учнівського парламенту школи.
Екологічне виховання
В рамках напрямку здійснюється:
- проведення виховних годин , бесід;
- ознайомлення з флорою і фауною рідного краю;
- розв’язування кросвордів на екологічну тематику;
- проведення зустрічей весняних птахів;
- конкурси малюнків на екологічну тему;
- виготовлення годівниць, допомога птахам взимку;
- догляд за квітниками, кімнатними рослинами;
- брейн – ринги з біології, хімії, фізики для учнів старших класів;
- був проведений екологічний вечір «Земля - мій рідний дім».
Правове виховання
В рамках напрямку проводиться:
- проведення виховних годин за темами: «Конституція України», «Права і обов’язки громадян», «Декларація прав дитини», «Кримінальна відповідальність неповнолітніх»;
- місячники правових знань;
- проведення зустрічей з дільничним інспектором;
- конкурси малюнків на правову тематику;
- брейн – ринги з правознавства для учнів старших класів.
В школі постійно проводиться індивідуальна робота з учнями та їх батьками з профілактики правопорушень, аналізується вплив сім’ї на виховання учнів Кожен учень перебуває під контролем класного керівника.
Проводяться виховні години по класах, заслуховуються звіти та інформації з питань профілактики правопорушень на нарадах при директорі та виробничих нарадах.
Морально – етичне виховання спрямоване на прищеплення та почуття моралі, міцних переконань і має постійно перебувати в центрі уваги колективу. Вчителі, класні керівники, адміністрація школи проводять в цьому напрямку певну роботу, а саме: бесіди, виховні години, темами яких є культура спілкування, морально-етичні правила поведінки, відносини між людьми тощо.
Художньо – естетичне виховання . Художня самодіяльність
Одним із завдань педагога є виховання у дітей почуття прекрасного, здатності цінувати красу життя, розвиток творчих здібностей і нахилів.
З метою розвитку творчого потенціалу ,впевненості в своїх силах в школі проводяться свята, вечори, лінійки, конкурси, концерти. Серед них: Свято першого і останнього дзвоника, Свято квітів та врожаю, Новорічні свята, Шевченківське свято, Свято гумору.
Усі класні керівники сумлінно виконують свої посадові обов’язки:
· організовують життя колективу класу відповідно до вікових особливостей ;
· планують і проводять виховну роботу в класах ;
· ведуть у встановленому порядку документацію класу, контролюють ведення учнівських щоденників;
· доводять до відома дирекції школи всі недоліки в забезпеченні навчально-виховного процесу;
· беруть участь в засіданні методоб’єднань, педагогічних радах школи ;
· ведуть активну пропаганду здорового способу життя;
· підтримують постійний контакт з батьками;
· забезпечують дотримання правил техніки безпеки життєдіяльності під час здійснення навчального процесу та проводять виховні заходи .
Родина є основою держави. Родинне виховання – це природна і постійно діюча ланка, що обумовлює розвиток людини на всіх стадіях її життя. Тому у своїй виховній діяльності кожен класний керівник опирається на сім’ю, підвищує її психолого-педагогічну культуру, активно впливає на взаємини з батьками, учнями , вчителями. Свідченням цього є постійні зустрічі педагогів з батьками, відвідини батьками різних загальношкільних позакласних заходів. У відносинах «батьки – вчителі» склалася дружня обстановка. Вчителі завжди знаходять спільну мову, а батьки не залишаються осторонь шкільних проблем